Valbara utförare inom hemtjänst och service

Denna sidan innehåller en presentation av de utförare som finns att välja på.

Ensa hemtjänst

Vår värdegrund bygger på att du som omsorgstagare ska leva ett värdigt liv, känna välbefinnande och få en hög livskvalité. Allas lika värde är en central pelare i vårt arbete och det är viktigt för oss att du känner dig delaktig och att dina behov alltid sätts i centrum.

Vi lovar en hög kontinuitet och har flerspråkig personal som vi matchar med dig som omsorgstagare så att ni kan utveckla en god kommunikation och att du ska känna dig trygg och säker med samma personal varje dag.

Du är viktig för oss, vi skriver en genomförandeplan tillsammans med dig där du får vara delaktig och bestämma när och hur dina insatser ska utföras.

Vi garanterar ett professionellt bemötande, en hög kontinuitet, vi är lyhörda och tar hänsyn till dina behov, intressen och önskemål.

Omvårdnads- och serviceinsatser.

Specialkompetens och/eller profil:

Större delen av personalen är utbildade undersköterskor. All personal går igenom en internutbildning. Personalen erbjuds även interna och externa utbildningar inom medicinsk delegering, hygien, arbetsmiljö och HLR.

Cirka 50 anställda.

Språkkunskaper:

Förutom svenska finns personal som talar albanska, arabiska, bosniska, dari, engelska, persiska, rumänska och ungerska.

Tilläggstjänster:

Vi erbjuder tilläggstjänster inom RUT, så som vardagsstädning, storstädning, fönsterputsning, tvättservice, strykning och inköpsärenden.

Ensa hemtjänst
Stortorget 6A
574 32 Vetlanda

Enikö
Safete

Liberta Care AB

Välkommen till Liberta Care AB – en kompakt organisation som är gynnsamt flexibla och har möjlighet att anpassa till varierande omständigheter och förutsättningar. Liberta Cares mål är att i största utsträckning uppfylla dina individuella önskemål, nödvändigheter samt sträva efter att upprätthålla den högsta graden av kvalitet i vårt omvårdnads- och serviceuppdrag, tillsammans med andra närhetsrelaterade tjänster. Vår organisation bygger på väldefinierade värderingar, stabilitet, skydd och fokus på individuella behov.

När du väljer Liberta Care AB som din omvårdnads- och serviceaktör, kan du vara säker på att du kommer att ha en personlig huvudkontakt som garanterar hög kvalitet, trygghet och kontinuitet. Vi utför uppgifter för omvårdnad och service enligt de riktlinjer som Vetlanda kommun har godkänt. När du blir en ny kund hos oss så planerar och samordnar vi de godkända insatserna tillsammans med dig.

Tjänster som erbjuds:

Omvårdnad och serviceinsatser. Inköp och ärenden tvätt, städning, bäddning, strykning, ledsagning, social aktivitet som samvaro eller promenader, lätt matlagning, hemkörning av matlåda och övriga tjänster enligt överenskommelse mellan kund och kommunens biståndshandläggare.

Specialkompetens och/eller profil:

Organisations och utvecklingsingenjör, socionom, sjuksköterska, undersköterska och vårdbiträden.

5–10 anställda.

Språkkunskaper:

Svenska, engelska, persiska, arabiska, ryska, franska, grekiska, serbokroatiska, dari.

Tilläggstjänster:

Storstädning, matlagning, fönsterputsning, trädgårdsskötsel, flytthjälp. Julpyntning och hjälp med dekoration till andra högtider.

Liberta Care AB
Lasarettsgatan 11a
574 32 Vetlanda

Mark Norin
mark@libertacare.se

Rakshan Kazemi
rakshan@libertacare.se

Veteranpoolen

Veteranpoolen är Sveriges största arbetsgivare för pensionärer och vi finns etablerade på de flesta orter i Sverige, från Luleå till Ystad. Vi erbjuder privatkunder trygg och erfaren hjälp med hushållsnära tjänster, hantverk och trädgårdsarbete, och vi bemannar företag i de flesta branscher. Alla våra anställda är ålders- eller avtalspensionärer, som valt att fortsätta jobba för att de vill och kan – det innebär att motivationen hos våra veteraner är hög.

Servicetjänster.

Specialkompetens och/eller profil:

Det är tryggt att anlita en veteran. Hos oss försöker vi hela tiden se till att det är samma veteran som kommer och hjälper dig. Då vet du vem det är du träffar hemma hos dig. Med ålder kommer erfarenhet och kompetens och våra kunniga veteraner är duktiga på att anpassa upplägget efter dina behov.

Språkkunskaper:

Våra veteraner har en stor bredd på språkkunskaper.

35 inom städ i Vetlanda.

Tilläggstjänster:

Hushållsnära tjänster, bortforsling av material/bohag, fönsterputs, matlagning, trädgårdshjälp, enklare el- och VVS-uppdrag, hantverkshjälp/fixartjänster som till exempel att hänga upp gardiner, montera möbler och sätta upp hyllor eller TV.
Veteranpoolen AB har transporttillstånd och det innebär att vi också kan erbjuda flytthjälp.

Veteranpoolen
Industrigatan 44A
571 38 Nässjö
nassjo@veteranpoolen.se
www.veteranpoolen.se Länk till annan webbplats.

Elisabeth Sundin

Vetlanda kommun

Vetlanda kommuns hemtjänst arbetar kommunövergripande.
Hemtjänsten har cirka 150 anställda med lång erfarenhet och kunskap av att bedriva hemtjänst. Vetlanda kommuns hemtjänst arbetar efter ledorden trygghet, respekt och delaktighet. Dessa ledord ska genomsyra hela verksamheten och leda till nöjda kunder.

Tjänster som erbjuds:

Vetlanda kommuns hemtjänst utför alla beviljade insatser. Hemtjänsten har ett individuellt synsätt och ser till helheten utifrån kundens önskemål.

Specialkompetens och/eller profil:

Stor andel utbildade undersköterskor. Vetlanda kommuns hemtjänst utför både service- och omvårdnadsinsatser utifrån kundens önskemål.

150 anställda.

Språkkunskaper:

Hemtjänsten har en stor bredd på språkkunskaper och arbetar efter att i största möjliga mån tillgodose den enskildes behov.

Tilläggstjänster:

Endast beviljade, biståndsbedömda insatser utförs.

Vetlanda kommun
574 80 Vetlanda