Digital miljöutbildning

Anställda i Vetlanda kommun har sedan tidigare blivit erbjudna att gå en digital miljöutbildning. Det rör sig om en grundläggande miljöutbildning för en ökad personlig medvetenhet. Nu öppnar vi denna möjlighet även för dig.

Anders Bernberg står på stadshusets balkong.

Anders Bernberg är glad att kunna erbjuda den digitala miljöutbildningen även till kommunens invånare.

– Vi vill ge alla anställda, och nu även alla invånare, en grund för att fatta miljövänliga beslut, säger Anders Bernberg som är miljöstrateg i Vetlanda kommun.

I början av utbildningen får du se en film där berättarrösten nämner att utbildningen riktar sig till kommunanställda, men Anders Bernberg hoppas att det inte avskräcker någon.

– Det är den speakerrösten vi använde och då hade vi inte tänkt så långt, men i övrigt passar utbildningen lika bra för vem som helst, berättar Anders.Genomför miljöutbildningen

Det är Anders Bernberg som, tillsammans med representanter från sex andra kommuner i länet, tagit fram utbildningen. Den ingår nu som en central utbildning i Vetlanda kommuns arbete.

Genomför utbildningen

Miljöutbildningen finns på en egen webbsida och går bra att dela upp i mindre delar Länk till annan webbplats.. Du kan avsätta några minuter åt gången när tiden finns, men tänk på att komma ihåg var du avslutade eftersom det inte finns någon möjlighet att skapa en personlig användarprofil och spara dina framsteg. Utbildningen tar cirka 45 minuter att genomföra i ett svep.