Joel Greider blir ny funktions­chef för särskilda boenden i kommunen

Den 21 augusti börjar Joel Greider sin tjänst som funktions­chef för särskilda boenden inom vård och omsorg.

Ljushårig man med glasögon, skjorta och jumper ler med armarna i kors.

Bild: privat.

Joel Greider har många års erfarenhet av ledarskap från chefsuppdrag – både inom offentlig och privat sektor. I tio år har han jobbat på Karlskrona kommun som områdeschef och vikarierande avdelningschef på funktions­stöds- och kultur- och fritids­förvaltningen. För ett år sedan bestämde sig Joel och hans familj för att flytta tillbaka till Vetlanda och nu är han nyfiken på att lära känna Vetlanda kommun mer.

– Joel har gjort ett jättebra intryck och jag ser fram emot att få honom som medarbetare. Jag är övertygad om att det kommer bli riktigt bra för våra särskilda boenden, han är ung men har erfarenheten som chef med sig, säger vård- och omsorgschef Marianne Karlsson.

Att Joel sökte sig till det här jobbet var för att han vill ha ett jobb som riktar sig till människor och samtidigt få vara en del i att föra vård- och omsorgs­förvaltningen framåt. Nu ser han fram emot att träffa alla människor som han ska jobba med.

– Jag är väldigt nyfiken och vill gärna ut i verksamheterna för att träffa områdes­chefer, personal och boende för att få en så bra bild som möjligt av verksamheten nu i början, berättar Joel.

I kommunen har vi elva särskilda boenden för dig som inte längre kan bo kvar hemma. Där kan du få hjälp med personlig omvårdnad och hygien. Som funktionschef ansvarar Joel för alla dessa boenden och leder områdes­cheferna för varje boende.