Kontaktcenter flyttar in i stadshuset

Från onsdag den 21 juni hittar du kommunens kontaktcenter i stadshusets foajé. Välkommen dit med dina kommunala ärenden!

Person som håller i en flyttkartong.

Tisdag den 20 juni är det flyttdag för kontaktcenter som flyttar in i stadshusets foajé. Då är kontaktcenter stängt för besökare men de svarar på telefon, chatt och e-post som vanligt. Från onsdag den 21 juni är verksamheten i gång fullt ut.

– Kontaktcenter svarar på dina frågor om kommunens service och guidar dig i hur du använder våra digitala tjänster för kommunala ärenden, berättar Ulrika Svensson, enhetschef för kontaktcenter.

Om kontaktcenter inte har svar på din fråga eller ditt ärende så vägleder de dig vidare till rätt myndighet eller tjänsteperson.

– Har du ett ärende till socialförvaltningen, till exempel om du ska ansöka om ekonomiskt bistånd, hänvisar vi dig till socialförvaltningens entré på Stadshusgränd 2A, säger Ulrika.

Kontaktcenter är även InfoPoint. Det innebär att ge tips om platsen Vetlanda och vad man kan hitta på här, var man kan bo och äta till exempel. Det finns totalt nio InfoPoints runt om i kommunen.

Öppettiderna för kontaktcenter är i normalfallet 8-12 och 13-16. Torsdagen före midsommar är det öppet 8-12.

Fyra kvinnor står framför stadshusets dörr och ler.

Medarbetarna på kommunens kontaktcenter, Anna, Susanne, Johanna och Sandra.