Kommunen satsar på Citylopp

VP Citylopp blir Vetlanda Citylopp när kommunen går in som huvudsponsor. OK Njudung fortsätter som arrangör.

Vetlanda Citylopp

Vetlanda kommun skriver ett femårsavtal med OK Njudung. Avtalet innebär att kommunen går in som huvudsponsor och står för all marknadsföring av loppet. Utöver detta erbjuder kommunen alla anställda att delta gratis i loppet.

– Ett av våra mål är att vara en attraktiv kommun, ett annat mål är att vara en attraktiv arbetsgivare. Detta känns som väl investerad tid och pengar, säger Magnus Färjhage som är kommundirektör.

Tidigare år har loppet haft stort fokus på tävling, nu blir det mer riktat mot motionären. Milloppet finns kvar för den som vill tävla och femkilometersloppet riktas till alla som vill motionera, gå eller springa i ett lite lugnare tempo. Utöver dessa två lopp, flera lopp för barn och ett funkislopp, precis som tidigare år.

– Vi vill se fler deltagare och har bland annat en idé om att få företag och arbetsgrupper att utmana varandra. VetlandaFesten är ju en folkfest och vi hoppas att loppet också kan bli det. Cityloppet är väletablerat och OK Njudung gör ett jättebra jobb som arrangör, avslutar Magnus Färjhage.

Vetlanda Citylopp går av stapeln den 18 augusti i år.