Kontakt
Dela
Lyssna
Vetlanda
Kontakt
Dela
Lyssna

Landsbro förskola, Boställevägen

Landsbro förskola, Boställevägen, har ljusa lokaler och en fin utegård med plats för rörelse, lek och kreativitet. Förskolan har två avdelningar.

Landsbro förskola Boställevägen

Landsbro förskola Boställevägen

På Landsbro förskola, Boställevägen, arbetar vi temainriktat. Med ett temainriktat arbetssätt kan barnens lärande bli mångsidigt och sammanhängande.

Under några tillfällen i veckan delar vi in oss i mindre grupper. Vi bryr oss om varandra och tar ansvar för varandras välbefinnande. Här ska man känna sig välkommen, behövd och trygg.

Maten på förskolan

Så här jobbar vi för att göra mat och måltidsvanor så bra som möjligtöppnas i nytt fönster

Landsbro förskola, Boställevägen, har ett tillagningskök och vi lagar all vår mat själva. Varje dag förutom soppdagar gör vi minst två olika sallader. Vi bakar också bröd.

Om ditt barn behöver specialkost måste du ansöka om det på särskild blankett.

Plan mot diskriminering och kränkande behandling

Det är förbjudet att diskriminera eller kränka ett barn. Varje år gör förskolan en plan mot diskriminering och kränkande behandling.

Synpunkter och klagomål

Om du eller ditt barn har svårigheter i skolan eller förskolan är den snabbaste vägen till lösning oftast att ta kontakt med skolan eller förskolan direkt.

Skulle du inte få hjälp av förskollärare/lärare bör du prata med skolans rektor eller förskolechef som har det övergripande ansvaret för skolan och förskolan. Om de inte hjälpa dig kan du gå vidare genom att skicka en synpunkt via Synpunkt Vetlanda.

Alla har rätt att göra en anmälan till Skolinspektionen, Barn- och elevombudet och Diskrimineringsombudsmannen. På deras hemsidor kan du läsa mer om vad du kan anmäla och vad du bör tänka på innan du gör en anmälan.

Klagomål på elevhälsans medicinska insats

Om du som elev eller vårdnadshavare är missnöjd med vård eller behandling av elevhälsans medicinska insats, ska du i första hand vända dig till berörd skolsköterska eller skolläkare. Är du inte nöjd med förklaringen kan du lämna klagomål via vår e-tjänst.

Verksamhetschefen ska skyndsamt utreda klagomålet och återkoppla till anmälaren. Om synpunkterna lämnas anonymt kan ingen återkoppling ske.

Vid allvarliga händelser som har medfört eller hade kunnat medföra en allvarlig vårdskada ska vårdgivaren utreda och anmäla händelsen till Inspektionen för vård och omsorg (IVO).